דלג על Banners
Banners
דלג על Banners
Banners
נצרת עילית
דלג על בר עליון 1
בר עליון 1
דלג על חיפוש
חיפוש
דלג על בר עליון 2
בר עליון 2
דלג על בר עליון 3
בר עליון 3
דלג על Banners
Banners

היחידה לפיתוח מקצועי לעובדי הוראה

הקורס מותאם לפיתוח מקצועי במסגרת "אופק חדש", ובהתאם למתווה שנה"ל תשע"ה

 

*הגוף ככלי ניווט במערכת החינוך

בשיתוף המרכז לשרות פסיכולוגי שער הנגב

התנועה היא חלק בלתי נפרד ממציאות יומינו, בצורה מבוקרת, ספונטנית, עקבית או מקרית. בעידן המודרני מתקיימת הפחתה משמעותית בפעילות גופנית ההכרחית ללמידה, של ילדינו, ולכן ישנה חשיבות לשלבה בפעילויות למידתיות בכיתת הלימוד. הראייה ההוליסטית רואה בשילוב תנועה בתכני הלימוד כערך משמעותי והכרחי לקידומו של התלמיד בתקופה חשובה זו של חייו.

 

*דיבור בציבור - מיומנויות "הופעה" מול כיתה

• כיצד "לשוחח" עם התלמידים (ולא להקריא, להצהיר או לדקלם)? כיצד לעניין ולהלהיב?

  • כיצד "מדברים" איברי הגוף בזמן דיבור בציבור?
  • כיצד להתאים בין השפה המילולית והשפה הלא מילולית?
  • כיצד להשתמש באופן אפקטיבי באמצעי עזר, באמצעי המחשה ובחשיבה יצירתית

    *מיינדפולנס לעובדי הוראה

    בשיתוף המרכז לשרות פסיכולוגי שער הנגב

    מיינדפולנס היא גישה פסיכולוגית המבוססת על המסורת הבודהיסטית, ומטרתה השגת איזון מנטלי דרך חיבור אל הגוף, ויסות הקשב ופיתוח עמדה לא שיפוטית כלפי החוויה. במהלך השנים האחרונות צברה גישה זו פופולריות במסגרות טיפוליות וחינוכיות בתרבות המערבית.

    מיינדפולנס הינו כלי רב ערך למגוון רחב של התמודדויות בכיתה בניהם: לחץ ושחיקה, בעיות קשב וריכוז, פיתוח גמישות מחשבתית, שיפור האווירה החברתית בכיתה, יכולת הכלה והקשבה.

    *צילום ככלי ללמידה משמעותית

    הקורס יאפשר לעובדי ההוראה לרכוש ידע בסיסי ומיומנות צילום ללא צורך בידע מוקדם. המורה ייחשף לעולם הצילום ולטכניקות בסיסיות בצילום, ויקבל כלים להתפתחות ובטחון בשימוש במדיום צילומי.

    הקורס משלב למידת טכניקה ומיומנות לצד יצירתיות והבעה אישית. מטרתו העיקרית של הקורס הינה להקנות כלים לשימוש במדיום צילומי ככלי חוויתי ללמידה משמעותית בכיתה.

    * ציוד צילום יסופק על ידי המכללה לצורך תרגול בקורס

    *למידה התנסותית באמצעות פרויקטים

    מטרות הקורס
    הקניית כלים ומיומנויות למורים בתחום ייזום והפקת פרויקטים בתחומי הקהילה, התרבות והמקומיות.

    הקורס שם דגש הן על מרכיבים תהליכיים כמו עבודת צוות ותקשורת, והן על רכיבים מקצועיים מעולם היזמות וההפקה. בנוסף, שדה הפעילות של הקורס הוא עולם תוכן רחב, עדכני ורלוונטי: תרבות כמחוללת שינוי חברתי, חיזוק וגיבוש של קהילה, קשר בין תחושת מקומיות לבין ערכים מעולם הקיימות.

    לימוד חוויתי זה יכול להעשיר את העולם הבית ספרי ולאפשר לתלמידים להביא לידי ביטוי מגוון יכולות וחוזקות: מנהיגות, עבודת צוות, שיתוף פעולה, אחריות אישית, חשיבה יצירתית, כתיבה והוצאה לפועל של רעיון, תחושת מסוגלות ויכולת לשנות את המציאות שסביבנו. בנוסף, ההתנסות של המורים והתלמידים בחשיבה וניסוח של חזון, יכולים לפתוח את הפרספקטיבה שלנו על העולם, ולאפשר לתמונת עולם אחרת, חיובית וערכית – לצוף ואולי אף להתממש.

     

    *פיסול עכשווי בחומרים מיוחדים ומיצב - אינסטליישן

     

    אקט הפיסול התפתח והשתכלל בעשורים האחרונים  יחד עם הקדמה הטכנולוגית בעולם - מכאניזמים, חומרים, תעשייה ועוד. היום ניתן להיתקל בהמצאות וטכניקות פיסוליות תקדימיות ולהיחשף למנעד חומרים רחב  מורכב ומאתגר.

     

    קהל היעד
    מורים לאמנות יסודי ועל יסודי

    מטרות הקורס

    • בקורס זה נערוך הכרות עם מושגים בסיסיים הקשורים לעבודה בתלת מימד- בפיסול: הכרת חומרים, תהליכי בניה ובעיקר חשיפה למנעד חומרים רחב בתחום הפיסול העכשווי. בנוסף נתמקד בהבנת היחסים שבין אובייקט לחלל וכיצד נתין לייצר חלל להכלת האובייקט וכיצד לייצר אובייקט המכיל/מחזיק חלל. נשכלל את המבט ואת תפיסת ראייתנו את האובייקט.
    • הקורס יחלוש על מנעד רחב של חומרים אשר משמשים למידול וכמו כן לפיסול ולתעשייה, פיסול בחומרים מן הנמצא ובתרכובות של חומרים המגיבים אחד לשני.
    • פיסול בגריעה, בהוספה, יציקה ופיסול קונסטרוקטיבי, הבנת חלל תלת מימדי פנימי וחיצוני ויציקת תוכן פיסולי לתוכו תוך שינוי תפיסתנו את החלל, האובייקט בחלל ו/או שניהם.
    • היכרות עם אמנים בולטים הפועלים במרחב הפיסולי באמנות העכשווית בעולם, דמיאן הירסט, מאורציו קטלאן, אניש קאפור, אולאפור אליסון, אדריאן רוחאס וילאר תיאו יאנסן ועוד.

    *פרפורמנס בווידאו ארט

    המורים יחשפו בקורס לתוכנת עריכה פשוטה, עימה התלמידים יוכלו לערוך סרטונים ועובדות אמנות שיצלמו או ימצאו באינטרנט.
    אין צורך בידע קודם. ניתן להתשמש בכל ציוד קיים: פלפונים, מצלמות ביתיות, ותוכנות עריכה חינמיות.

    מה זה פרפורמנס ווידאו ארט?
    פרפורמנס ארט הוא למעשה גלגול מחאתי של עולם האמנות המסורתי שפרח בשנות ה-60' ובשנים האחרונות מתגלה מחדש. וידאו ארט התפתח לצד מדיום הפרפורמנס ועם הטכנולוגיות הנגישות של השנים האחרונות הפך להיות מאוד מאוד פופולרי. אמנויות אלו שמות את האומן במרכז היצירה לשם ביטוי דעותיו , ומכילות, בנוסף לגופו עצמו של האדם, גם  זמן, חלל ומערכת יחסים עם הקהל. שני מדיומים אלו מבטלים את  הגבולות בין הפרטי לציבורי, ובין היומיומי לאומנותי, ומכילים כמעט הכל -  טקס, מוזיקה, שירה, שקט מוחלט, תנועה, סטטיות, חפצים, מדיה וטכנולוגיה.

    קהל היעד
    מורים לאמנות ותקשורת יסודי ועל יסודי

    מטרות הקורס

    • הכרות מעמיקה עם פרפורמנס-מיצג ועם וידאו ארט.
    • התנסות מעשית בפרפורמנס-מיצג והתנסות מעשית טכנית  בוידאו ארט.
    • הקניית רעיונות לשילוב בתכניות הלימודים  פרפורמנס-מיצג ווידאו ארט.

    *מן המסך לכיתה - שימוש בקולנוע ככלי חינוכי

    היום כבר ברור לכולם שהסרט הנכון, ברגע הנכון יכול להפוך שיעור בכיתה ליוצא דופן. השאלה הגדולה היא כיצד לבחור קטעי סרטים, כיצד לערוך אותם לצרכי השיעור ובעיקר כיצד לנתח אותם במספר רבדים - טקסטואליים ואומנותיים כאחד. בכדי להצליח במשימה זו על המורה להרגיש בנוח עם המדיום הקולנועי - לדעת "לקרוא" סרטים.

    קורס זה יציג למשתתפים את יסודות הקולנוע - אמצעי מבע ונרטיב. מטרת העל היא להעניק למשתתפים כלים להוראה משמעותית באמצעות קולנוע בכיתה.

    קהל היעד
    מורים יסודי ועל יסודי

    מטרות התכנית

    • היכרות עם המדיום הקולנועי ומתן כלים לניתוח מעמיק של יצירות בכיתה
    • היכרות עם מגוון מתודות חינוכיות לשימוש בקולנוע בכיתה- כיצד להעביר ידע וערכים דרך המסך
    • התנסות בבניית מערכי שיעור משולבי קולנוע - משלב בחירת הנושא, דרך בחירת ועריכת הסרט הנכון ועד ניהול הדיון הכיתתי
  • הדפסשלח לחבר

    צור קשר

    רוצה לקבל מידע מותאם אישית?
    רוצה לקבל ידיעון חינם?





    checked

    דלג על Banners
    Banners
    עבור לתוכן העמוד