דלג על Banners
Banners
דלג על Banners
Banners
נצרת עילית
דלג על בר עליון 1
בר עליון 1
דלג על חיפוש
חיפוש
דלג על בר עליון 2
בר עליון 2
דלג על בר עליון 3
בר עליון 3
דלג על Banners
Banners

הוראה לבית הספר היסודי במבחר מגמות

יהדות:

ראש חוג ד"ר גלעד ששון.
החוג ללימודי יהדות במכללת אוהלו הוא חוג איכותי וייחודי בארץ. הוא מהווה מודל לשיתוף, שילוב ודיאלוג המאפשרים הכשרת סטודנטים להוראת מקצועות היהדות למערכת החינוך הממלכתית ולמערכת החינוך הממלכתית דתית (מסלול חמ"ד) תוך טיפוח ייחודיותה של כל מערכת חינוך.  
תכנית הלימודים פותחת בפני הסטודנט את מרחב היצירה היהודית, תוך הרחבת אופקיו וביסוס ידיעותיו בתחומי הידע הרלוונטיים, הבנת תפקידו החינוכי והעמקת פתיחותו למגוון גישות ועמדות.


הנושאים הנלמדים בחוג הינם רלוונטיים לשלושת תחומי הדעת שבהם מלמדים את מקצועות היהדות בבית-הספר היסודי: מקרא/תנ"ך והלוח העברי לכולם; תורה שבעל פה - תגבור למסלול חמ"ד ותרבות ישראל ומורשתו למערכת החינוך הממלכתית (מקצוע חדש שנלמד בכיתות ד'-ט').
ניתן ללמוד מסלול זה כמסלול חד-חוגי כולל או כמסלול דו-חוגי בשילוב עם חינוך מיוחד.


החוג לאנגלית: ראש החוג ד"ר יהודית עוד-כהן.
החוג מקנה הכרות מעמיקה עם השפה האנגלית לסטודנטים דוברי השפה וגם כאלה שאנגלית אינה שפת אם, תוך רכישת מיומנויות בהוראת האנגלית כשפה זרה בבתי הספר היסודיים.  תכנית הלימודים בחוג הינה אינטנסיבית וכוללת מתודולוגיה עדכנית בהוראת האנגלית בהתאם לתכנית הלימודים של משרד החינוך. בין הנושאים הנלמדים: הקניית חינוך לשוני מורחב, פיתוח השפה המדוברת, כתיבה אקדמית באנגלית, קורסים בתרבות אנגלו-אמריקאית, נושאים בספרות, מדיה ושילוב שירים ומשחקים בהוראת האנגלית וכן עבודה מעשית במערכות החינוך באזור.
מפאת המחסור הקיים במורים לאנגלית במחוז הצפון, זהו מקצוע מועדף על ידי משרד החינוך ולכן סטודנטים וסטודנטיות שיבחרו בחוג זה, יגדילו את סיכוייהם למצוא תעסוקה עם תום לימודים.


במהלך השנה השניה או השלישית מתקיים סיור לימודי ללונדון (בחירה) המעניק לסטודנט 2 ש"ש. ניתן ללמוד מסלול זה כמסלול חד-חוגי כולל או כמסלול דו-חוגי בשילוב עם חינוך מיוחד.


תנאי קבלה:
• ציון סכ"ם (משוכלל פסיכומטרי ובגרות)- 550
• בגרות באנגלית בציון של 4 יח' 85 או 5 יח' 75
• צרו קשר לבחינת התאמתכם..


חינוך מיוחד:

ראש חוג ד"ר אדווה זילברשטיין-חכם
אודות החוג:
החוג לחינוך מיוחד מתמחה בהכשרת פרחי הוראה להיות מחנכים לתלמידים עם צרכים מיוחדים הלומדים בכיתות משלבות ובמסגרות חינוך מיוחד נפרדות. הגישה החינוכית העומדת בבסיס התוכנית נובעת מהמודל החינוכי - הומניסטי הממקם את התלמיד במרכז התהליך החינוכי. תכנית הלימודים מתמקדת באוכלוסיות שונות ובכלל זה פיגור שכלי, הרצף האוטיסטי, ליקויי למידה, ליקויי חושיים, הפרעות רגשיות, בעיות התנהגות ועוד, המשתייכות לחינוך המיוחד וכוללת: הכרת ההגדרות, המאפיינים, דרכי חינוך, טיפול, שילוב ושיקום של האוכלוסיות השונות המשתייכות לחינוך המיוחד, תוך שילוב של תיאוריות ומחקרים חדשניים.
המסלול הינו דו-חוגי ויש לשלבו עם אחד ממסלולי ההוראה הנוספים המוצעים במכללה.

 

בין הנושאים הנלמדים:
מבוא לחינוך מיוחד, שילוב תלמידים עם צרכים מיוחדים במערכת החינוך ה"רגילה", מוכנות לקריאה וכתיבה, התמודדות המשפחה בגידול הילד עם הצרכים המיוחדים, כישורי חיים ועוד.


במסגרת הלימודים קיימת חובת התנסות מעשית המלווה בקורס דידקטיקה של החינוך המיוחד. בשנה ב' הסטודנטים מתנסים במסגרות חינוך מיוחד נפרדות ובשנה ג' במסגרות חינוך משלבות בבתי ספר "רגילים".


ההכשרה להוראה בתחום החינוך המיוחד הינה במבנה דו חוגי, על הסטודנט לבחור בחוג לימודים נוסף מתוך רשימת החוגים המוצעים במכללה.


הדפסשלח לחבר

צור קשר

רוצה לקבל מידע מותאם אישית?
רוצה לקבל ידיעון חינם?





checked

דלג על Banners
Banners
עבור לתוכן העמוד