דלג על Banners
Banners
דלג על Banners
Banners
נצרת עילית
דלג על בר עליון 1
בר עליון 1
דלג על חיפוש
חיפוש
דלג על בר עליון 2
בר עליון 2
דלג על בר עליון 3
בר עליון 3
דלג על Banners
Banners

מטפול לגיל הרך- סוג 1

הקדמה: 
נקודת המוצא לתפיסת תפקיד המטפלת הינה פיתוח רגישות למכלול הצרכים האישיים (פיזיים, רגשיים, שכליים, חברתיים) והמיוחדים של כל ילד ופיתוח יכולת היענות ותגובה מתאימה.
 
המטפלת מספקת צרכים פיזיולוגיים הקשורים בהזנה, הגנה פיזית, החלפות, שינה וכל פעולה הקשורה בשגרת החיים היומיומית. כמו כן היא מטפחת ומעשירה את כישוריו של הפעוט וחושפת אותו לפיתוח יצירתי, מסייעת בפיתוח כשרים חברתיים ויצירת קשר עם "הסביבה" , תוך התנסות בתפקודי יסוד חברתיים כמו: איפוק, סובלנות, דחיית סיפוקים, מתן מענה לצרכים הרגשיים האינדיבידואליים של הפעוט ומתן ביטוח לרגשותיו.
 
הגישה למקצוע דורשת איפה,  הכשרה מובנית התבססת על תפיסת התפקיד והנשענת על מקורות ידע הלקוחים מהעולם האקדמי, הניסיון והלקחים מהעבודה ב"שטח"..

קהל יעד:
למעונינות להכשיר עצמן לעבודה כמטפלות, ולהרחיב את ידיעותיהן בנושא הטיפול בפעוטות.
 
אפשריות תעסוקה:
המסיימות יוכלו להשתלב בעבודה במעונות ובגנים כגון ויצו ,נע"מת ואמונה (פרטיים וציבוריים), וכמטפלות בבית
(לאור הדרישה ההולכת וגוברת למטפלות מוכשרות ומנוסות).

תנאי קבלה:
 
       ¨         12 שנ"ל לפחות.
      
       ¨         אישור רפואי על אי מניעה לעבוד עם פעוטות במעונות
 
נושאי הלימוד העיקריים בקורס:


•        החינוך והפעילות בגיל הרך
חינוך, תורת המעון  כחלק ממדע החינוך, תפקידי המחנכת /מטפלת, , מדעיים מסייעים לתהליך החינוכי, השפעת הסביבה על התפתחות הילד, עקרונות בחינוך הילדים.
 
•        התפתחות הילד עד גיל 3
מהי התפתחות, התפתחות חושית – תנועתית, התפתחות רגשית, מציצת אצבע וקשר מיוחד לחפצים אישיים,, בשלות ומוכנות, התפתחות חברתית,, התפתחות שכלית, סיפוק צרכים, התפתחות השפה, למידה מתווכת, משפחה כגורם מרכזי בהתפתחות הילד, הסתגלות
 
•        ארגון הסביבה הפיזית
מבנה הפעילות במעון, עקרונות בבינוי סדר יום, תפקידי העובדים במעון, ארגון פינות לפעילויות, הארגון הטכני של המעון, ארגון החצר, טיול.
 
•        הטיפול הפיזי בילד
שמירה על הילד וטיפול בו, היגיינה ובריאות, הרגלים, תזונה
 
•        קשיים במהלך ההתפתחות
גורמי סיכון התפתחותיים, הפרעות התפתחותיות, פגיעה בקטינים ובחסרי ישע, שילוב הילד בעל צרכים מיוחדים, אופני התנהגות ודרכי תגובה.
 
•        בטיחות ותחזוקה
כללי בטיחות, תחזוקה,
 
•         עזרה ראשונה והחייאה
מבוא לעזרה ראשונה, מבוא לחוסר הכרה, טיפול בגופים זרים, החייאה, מצבי חוסר הכרה ללא נשימה, מצבי חוסר הכרה עם נשימה, עצירת שטפי דם, שברים, כוויות, פצעים.
 
•        תקשורת בין אישית ואתיקה מקצועית
תקשורת בין אישית – מהי, יחסי גומלין, תקשורת עם הילד במעון, עבודה עם הורים, אתיקה מקצועית, עבודת צוות, תכלול.
 
•         שילוב אומנויות בחינוך
המשחק,  מלאכה, הגשת חומרים וציור, ספרות ילדים,
 
•         ריתמוסיקה
מוסיקה ושירי ילדים, תנועה, החג.
 ועוד…
 
משך הלימודים בקורס:
- כשנה  אקדמית. פעמיים בשבוע, 
המחולקים לשני חלקים: עיוני ומעשי

השעות המעשיות כוללות:
•        24 ש' סיורים מקצועיים.
•        140 ש' עבודה מעשית במעון –  20 מפגשים (סטאז') פעם בשבוע, 7 שעות כל פעם,
•        70 ש' - עשרה ימים מרוכזים בסוף הקורס (מתוכם 4 ימים להכנת מערכים ובחינות)


תעודות ואישורים:
מסיימי הקורס שיעמדו בדרישות הקורס, יקבלו תעודה מקצועית מטעם המכללה לניהול, "מטפלת/ מחנכת לגיל הרך".
לעוברים בהצלחה את בחינות העיוניות והמעשיות של משרד העבודה, תינתן תעודה מקצועית, של סיווג סוג 1 של משרד העבודה "מטפלת במעונות יום".

הערות:
-  תכנית הלימודים אינה סופית ונתונה לשינויים .
- חובת הרישום לבחינות החיצוניות  מוטלת על התלמידים.
- אין למכללה כל חובה לרישום התלמידים לבחינות החיצוניות

 

הדפסשלח לחבר

צור קשר

רוצה לקבל מידע מותאם אישית?
רוצה לקבל ידיעון חינם?





checked

דלג על Banners
Banners
עבור לתוכן העמוד